lördag 18 april 2020

Smulans katt

Katten Mårran är redan 16 år gammal och hänger med fortfarande.
Denna vecka har han varit väldigt hängig och inte alls så pigg och matfrisk som han brukar vara. Det lilla han ätit så har han kräkts upp. 
Igår var det dags att besöka veterinären tyckte vi. De bad mig ta en promenad (man får inte komma med i corona-tider) och när jag hämtade honom var det inget fel de direkt kunde hitta. Han fick smärtstillande och tabletter mot illamående samt lite extra vätska.

Det var en mycket piggare katt som kom hem, han bara vräkte i sig mat. 
Nu sitter han i soffan och spinner bredvid Smulan så kanske han klarade sig än en gång. 

Katten My och jag, vi hörde ihop. Hon var "min" katt. Mårran, han är Smulans katt.
Han har börjat nu under corona-isoleringen gå ut på promenader med oss i skogen. Han gillar det och orkar gå ganska länge med oss.


Katten och barnet.


Bästa utflykten är den med picknick korgen med.


Mårran kollar på skogens djur och nosar på alla spännande dofter.

Jag pustade lite ut av lättnad igår när jag inte denna gång heller behövde säga åt Smulan att Mårran måste lämna oss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar