tisdag 28 april 2020

Pyssel och utfärd

Vi har haft en bra början på veckan, den har inte känts som att vi varit isolerade (trots att vi har varit det). Nu i 7 veckor. Det går ofta lite av och an, ibland känns det tungt och ibland glömmer jag nästan bort hela corona pandemin. 

Vi har beställt från närliggande restaurangen take away lunch (super god gäddbiff) för att stöda dem. Och för att själv slippa laga mat. Det börjar kännas som om samma menyer snurrar på här hemma när jag måste laga mat två gånger om dagen åt hela familjen. Som tur tar Mannen över på veckosluten så får jag koncentrera mig på trädgården istället. 

I söndags gjorde vi en liten dagsutfärd till Fagervik i Ingå. En väldigt vacker plats, med ett hav av scillor överallt, gamla vackra byggnader och en strömmande fors att beundra. Vi hade egen matsäck då alla cafén är stängda. 

Lillebror fick igår en sommarfrisyr. Han ser så annorlunda ut när han har 15 mm långt hår. Före klippningen svajade håret in i öronen. 

Barnen har lekt fina damer och tagit fram finservisen. 


Det skall vara hatt, handväska och klänning om man vill besöka detta café!


Som tips till er där hemma med små och lite större barn, trolldeg! Jag gjorde trolldegen på basen av detta recept (klick)

Barnen fick dekorera bakelserna med vanlig vattenfärg. 

Ett till pyssel som vi gjorde redan länge sedan. Vi målade stenar.


Det blev nyckelpigor, humlor, påskägg och en mårrran. 

De bor ute i vår trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar