torsdag 23 april 2020

Skogen

Jag har fått läsa och höra att en stor del finska befolkningen vandrar runt i nationalparker och samlas i skog, natur och traskar på gågator.
Fint att man rör på sig! Men när jag läser på Facebook att man inte skall fara dit och hit för att det är proppfullt med människor så har jag inte vågat fara till nära liggande ställena. 

Igår gjorde vi ett undantag och åkte över till Meiko. Jag har förstått att där har varit massvis med folk, speciellt på veckoslut och kvällar. 

Det fanns bilar på parkeringsplatsen, men vi hittade bara några andra i skogen. De satt vid grillplatsen när vi skulle gå tillbaka till bilen. 
Vi behövde inte grillplatsen så det gjorde inget. 

Mannen gick först, sedan Smulan, Lillebror och jag. När jag gick bakom Lillebror så tänkte jag flera gånger på hur duktig han är!
Han orkar gå jätte fint i skogen och grejer som vi inte ens ser som hinder är stora för honom. När vi lätt stiger över en gren som fallit så får han hiva sig över den.

Ljungen piskar i ansiktet och små stenar är stora för honom. 


Det gör inget! Ropar han när han snubblar eller får en grankvist i ansiktet.

Super bussig! 

Vi stannade extra länge och kastade kottar i sjön och åt frukt och kex. 

På vägen såg vi årets första huggorm, barnen tyckte att det var spännande och skrämmande samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar