söndag 5 april 2020

Palmsöndag

Påsken närmar sig med stormsteg.
Jag och Smulan har hunnit med lite påskförberedelser. När vi var till skogen hittade jag björkris på marken så jag surrade ihop ett fågelbo av det. Lite mossa runt så var jag klar.


Några ägg fick hoppa in i boet och en liten kanin vaktar det hela.

Smulan körde med mer färg och piffade upp videkissorna.


Det blev färgglada tippor som min farmor har gjort av garn (läääänge sedan).

Videkissorna vi plockade är väldigt söta.


De går i rosa och grått. 

Annat vi gjort denna vecka är att vi badat bastu några gånger. Det känns extra lyxigt när man är mycket hemma. Ätit gott, hämtade bl.a. take away mat från favoritrestaurangen Bistro O Mat. Väldigt god mat!! 

I tidningen fanns igår ett recept på chokladkräm. Det är något jag aldrig gjort, för att jag har lite obehag för det. Jag åt det en gång som liten och det fanns en äcklig slemmig hinna på den och konsistensen var hemsk. Nu skall jag bli av med det obehaget tänkte jag och kokade ihop chokladkräm med Smulan. Men om vi säger det vacker så blev jag absolut inte av med min trauma :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar