torsdag 4 juni 2020

Blommor, blommor, blommor

Jag hade barnvakt igår kväll och passade på att peta ner lite blommor.

Jag fick av mina föräldrar "faster Iris irisar".


Hela högen av irisar petade jag ner på samma plats. Bakom grillen. Här är torrt och soligt.

Konstigt nog så har allt överlevt som jag planterat på denna torra steniga backe.

Nejlikroten mår också prima här. Trots att den inte bordet det...


En liten prydnadscykel står parkerad bakom dem. Den är ca 20 cm hög. Lillebror som får ärva nästan allt av Smulan får höra av henne "den har jag haft när jag var liten". Nu blev Lillebror nöjd när han såg en cykel som var mindre än hans ärvda. Han sa glatt: Den där cykeln hade JAG när JAG var liten :) Det måste han ju ha haft tänkte han, då den är så mycket mindre än hans nuvarande.


Här kommer lite godisblommor. Så söta färger de har på dahlior! Jag börjar ha slut på krukor så jag planterade dem i våra soptunnor. Vi har också blommor i glasburkar, gamla kastruller och plastbyttor. Man tager vad man haver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar