tisdag 16 juni 2020

Fylla frysen

Det växer massvis med gräslök, persilja och toplök hos oss nu.
Så mycket att det sväller över lådorna de växer i. Tidigare har jag gjort i iskubsformer kryddblandningar i olja, men nu hackar jag bara det mindre och sätter i frysen. Sen kan man skrapa med en sked så mycket örter/kryddor man behöver.


Här är persiljan i tur. 

Nu behöver vi inte köpa persilja och gräslök från butiken mera, inte på vintern heller :)

Jag är så glad över att persiljan vuxit så bra. Jag petade ner förra året persilja som jag köpt från matbutiken och använt. Alltså bara rötterna och lite skaft. De är nu enorma, mycket större än de jag brukar köpa från trädgårdsbutiker eller så själv. 

Jag har förutom hackat örter och kryddor stirrat på min nya ampel.


Night sky. Den ser helt ut som en stjärnhimmel!

Jag är helt fascinerad över hur någon har klarat av att utveckla ett sådant mönster på blomman.

Smulan blev lite besviken när jag ställde den utomhus. Hon trodde att hon skulle ha den i sitt rum. Hon fick nämligen välja en ampel och valde denna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar