lördag 13 juni 2020

Stugan

Vi besökte för första gången stugan i år.
Det lovades så fint väder och nu när Mannen jobbar distans så kan han väl lika gärna jobba där.
Lite fundersam var jag att hur jag ensam skall ha koll på båda barnen på holmen. Att jag skulle behöva springa omkring efter dem och kolla var de är ifall de inte hålls på samma ställe.

Lillebror kom inte ihåg så mycket från förra året så allt var nytt för honom. Smulan hade full koll på allting och visste vad hon lämnat för leksaker dit förra året.

Det blev inte så mycket springande för mig. Ärligt talat så kändes det nästan som semester fastän jag var ensam med dem :)


Lillebror parkerade sig vid sandlådan och satt helst där med bilarna.


Smulan flyttade in i lekstugan. Där åt barnen sina mellanmål och det var ju extra roligt! Att få äta på riktigt i lekstugan :)

Så har det plaskats, med kläder på, utan kläder och med simdräkt.


Här hänger en uppsättning kläder på tork.
Passligt med långa grenar vid stranden.

Jag har varit och paddlat med barnen. Lillebror satt längst fram, Smulan i mitten och jag paddlade på.  
Kvällsmat vid bryggan, mycket spel, båtlekar vid vattnet.

Mannen jobbade på i gäststugan och fick säkert bättre jobbat än här hemma.

Det enda jobbiga på stugan är nätterna. Vi klarar inte av sängarna så vi sprider oss runt omkring på holmen så att vi inte stör varandras nattsömn. Mannen slog rekordet och sov 2 timmar. Jag och Lillebror fixade det helt bra, men Smulan var också uppe på natten. 

Sen hade vi en jätte skön och fin dag och smaskade på stekta mujkor (siklöja) och njöt av dagen. Vi kom hem före följande natt så att vi inte skulle vara helt trötta idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar