torsdag 18 juni 2020

Lilla katten Knatten

Nu har vi varit två dagar utan katt. Smulan ropar ibland "Mårran" och säger sedan snabbt: han är död.
Det är som om man inte helt har förstått det än.

När jag smekte Mårran för sista gången och han somnade in hos veterinären så kände jag att jag behöver köpa en mjukiskatt åt Smulan. Jag berättade åt Smulan att Mårran hade meddelat mig att jag skall åka till butiken och köpa en fin katt åt henne som hon kunde pyssla om.


Det är en liten grå katt som Smulan inte släppt taget om på två dagar.

Hon har matat den (ur Mårrans matskål), gått med den i Mårrans sele och kramar hårt om den när hon sover. 
Mjukskatten har varit med till butiken, lekparken, mommo & mofa och utomhus på gården.

Jag känner att Mårran hade alldeles rätt, en mjukiskatt var precis vad Smulan behöver just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar