måndag 29 juni 2020

Böcker 2020 del 1

Halva året har gått och jag har läst många bra böcker 2020.

En av dessa böcker har jag läst tidigare, men ville läsa igen då det gått ca 20 år sedan jag läst den. Det är Frank McCourt och Ängeln på sjunde trappsteget. Jag kom ihåg att jag då tyckte att den var bra och det var den ju.


* Helmen sisar - Lucinda Riley 9/10.
* Väder som förändrade världen - Marcus Rosenlund 7/10.
* Majakka - Christian Rönnbacka 7/10.
* Elä rohkeasti - Jojo Moyes 8/10.
* Tulvaniitty - Jhumpa Lahiri 4/10.
* En katts resedagbok - Hiro Arikawa 8/10.
* Sömngåtan: den nya forskningen om sömn och drömmar - Matthew Walker 7/10.
* Ängeln på sjunde trappsteget - Frank McCourt 8/10.
* Normala människor - Sally Rooney 5/10.
* Satans skit - en bok om smuts - Malin Haawind 7/10.
* Odininlapsi - Siri Pettersen 7/10.
* Cilkan tarina - Heather Morris 8/10.
* Au Pair - Emma Rous 7/10.
* Henrik VIII - Dick Harrison 7/10.
* Månsystern: Tiggys bok - Lucinda Riley 9/10.
* Bomullsängel - Susanna Alakoski 7/10.
* Yllätysperintö- Enni Mustonen 7/10.
* Fjärilsrummet - Lucinda Riley 9/10.
* Jungfrustigen - Philip Teir 6/10.


Jag måste säga att jag har blivit helt fast i Lucinda Rileys serie om de sju systrarna. Man får läsa allas egna historia, men sedan knyts de ihop nu och då i berättelserna. Dessa hör nog till de bästa böckerna jag läst i år (hittills i alla fall).
Nu sitter jag och väntar på hennes följande bok om systern Electra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar