tisdag 23 juni 2020

Mera sittplatser

Något som vi saknar på vår gård är sittplatser. 
Hittills har vi bara haft en soffa på balkongen men nu har det fixats lite till.

Mamma och pappa har en lika stor gård och har 7 sittplatser!

På vår gamla adress hade vi ett litet bord och två metallstolar på balkongen, nu står de utanför Smulans fönster. Man kan sitta där och spana över odlingslådorna och äppelträden.


Här är också julbordet som jag knyckte av mamma och pappa. Mina fina penséer blommar där fortfarande.

Utanför dörren har jag ställt en ny stol och katternas gamla wc (klick)


I "kattlådan" förvarar jag vattenkannor, trädgårdshandskar, spade, sekatör osv. Allt sådant som är bra att komma lätt åt. Här kan man sitta och titta på barnen när de plaskar i poolen.

På bilden nedan har jag försökt avgränsa en bit av terrassen med matta och krukor. Här är det skugga på morgonen och på denna plats har man en bra utsikt över sandlådan och växthuset.


Sköna stora stolar med lite gladare färger. De köpte vi några veckor sedan från Giitu (Nardi serien). Detta är inte ett samarbete som ni säkert kan gissa för jag har inga sådana. Men om någon från Giitu råkar läsa detta så får man gärna sponsra mig med fler produkter :) 

Skönt att kunna lite välja var man sitter beroende på klocktiden. I solen sitter jag gärna på morgonen men sedan väljer jag helst skuggiga platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar