söndag 21 juni 2020

Midsommar

Vi var två dagar på sommarstugan och firade midsommaren med mina föräldrar.
Vi trivdes alla jätte bra där.
Det var nog en av de varmaste midsommardagarna jag kan minnas. 

I fredags åkte jag med Mannen på tumis över till Jussarö och promenerade runt på ön. Eftersom jag har en helt klättringsgalen man så tog han med sig klättringsutrustning och klättrade upp och ner ett tag. Det finns fina boulderväggar på Jussarö.

Tillbaka på stugan paddlade jag med Smulan runt en närliggande holme och sedan simmade vi allihop.

Vi hittade min lillebrors flytgrejs och barnen blev helt eld o lågor.

Smulan och Lillebror simmade runt med hajen och krabban.


Mofa nappade denna fartfyllda bild på Smulan.

Det är inte så ofta som vi är några dagar med mommo och mofa (första gången i år) så Lillebror och Smulan tog allt ut av det. Det var bara mommo och mofa som gällde. INTE mamma! Skreks det ibland när jag skulle hjälpa till. 

Lillebror skulle pyssla med morföräldrarna, allt de gjorde skulle han också göra. Han har diskat, gjort sallad, skalat potatis osv.


Här slungas nypotatis.

Smulan lusläste alla Bamsetidningar och övade paddla med kajak tillsammans med mofa.

När vi kom hem så slocknade alla som ljus och sov hela natten. 
Frisk luft, god mat och trevligt sällskap.
Det är en prima midsommar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar