lördag 27 juni 2020

En bra vecka

Det känns som om vi hunnit med mycket denna vecka. 
Det som har underlättat denna vecka och som jag verkligen uppskattar är att kommunen ordnar gratis mat till barn under 16 år. Vi beställde mat till tisdag, onsdag och torsdag. 
Våra kompisar hämtade samma dagar mat så vi hade lekträff före.



Det var bekanta dagissmaker för Smulan och Lillebror gillade också maten fastän det smakade lite ovant. Grönsakssoppa, grisfiléer med grönsaker och i torsdags var det makaronilåda.
Vi passade på med Mannen och åt mat som barnen inte gillar, t.ex. sushi och sallad.

Veckan har varit nästan olidligt varm. Jag kan knappt fungera när temperaturen överstiger 25. Det har blivit badstränder, men sen hittade Mannen på att vi far till Ikea. Alla andra är ju på stranden och stugan. Han hade helt rätt, Ikea var tomt och vi njöt av luftkonditioneringen :) Barnen var helt eld och lågor då de inte sedan corona bröt ut varit någonstans. Nu frågar de när vi nästan gång skall till Ikea :D

Barnen faster har varit och hälsat på min sin lapphund. Stackars hunden lider i värmen. Han grävde en grop bakom huset i skuggen och makade sig ner i gropen. 


Pionen Kansas blommar i förgrunden.

Nästan vecka torde det bli lite svalare så då kan jag säkert fixa lite mera i trädgården.

På tal om trädgården så flyttar mitt mobila växthus till stugan. Jag tappade helt nerverna när den flög i väg med jämna mellanrum. Där var jag placerat den var helt för blåsigt och svårt att bulta ner den ordentligt. På stugan får den skydda ömtåliga växer från rådjurens munnar. Den går mer nytta där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar