torsdag 11 juni 2020

Fem bästa

Torsdagen till ära kör jag en fem bästa. De är inte i någon speciell ordning, bara i den ordning jag råkade skriva ner dem.

Fem bästa - just nu

1. Att det är juni. Den ljuvliga månaden när trädgården exploderar.
2. Att Mannen har möjlighet att jobba hemifrån.
3.  Smulans intresse för småkryp. Jag lär mig samtidigt nytt när jag får ta reda på.
4. Parkerna, i denna kommun finns det massvis med fina lekplatser.
5. Tomaterna som jag trodde att skulle kolavippen när jag flyttade ut dem, ser ut att överleva.


Fem värsta - just nu

1. Att jag har tittat på alla avsnitt av senaste trädgårdstider, finns inga mer att se framemot.
2. Vi har ingen glass i frysen
3.  Här måste jag ju bara säga det självklara: Covid-19.
4.  Tallens pollen. 
5. Ogräs i grönsakslandet. Eller tja, egentligen ogräs på alla ställen som är "fel". 

Fem saker vi gjort i veckan

1. Byggt på vår stengång
2.  Vattnat blommor, barn och grönsaker
3. Varit på vårfest på dagis
4. Ringt och gratulerat min lillebror
5. Haft lekträff


Fem saker vi skall göra i helgen

1. Fira en ett-åring!
2.  Köpa plantor
3. Baka
4.  Fortsätta med stengången
5. Fylla plaskpoolen


Fem saker jag längtar efter

1. Att träffa folk och inte behöver akta sig för covid-19
2. Att ha tumistid med Mannen
3. Katten My
4. Att äta mängder med färska jordgubbar och hallon
5. En hängmatta eller gunga (som man kan chilla i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar