tisdag 2 juni 2020

Pyjamasbarnen

Våra morgnar har denna vecka varit skyndsammare än vanligt då vi fått rusa till Smulans utomhusklubb. 
Det blev ju lite roligt, där är Smulan med sina fyra dagiskompisar och en obekant flicka. En liten grupp där nästan alla känner varandra. Tänk om vi från mamma-gänget inte skulle ha anmält våra barn...då skulle de bara ha ett barn på klubben! 

Smulan är inte helt eld och lågor. Det är roligt att leka med sina kompisar, men jobbigt där "tanterna" säger vad de skall göra. Det är inte enbart fri lek utan också program. Jag tror att det är helt hälsosamt att Smulan måste lyda andra vuxna :) På dagis gör hon det ju ändå alltid.

Barnen har lekt sjukhus för tillfället ganska mycket.


Här vårdas nallen tidigt på morgonen medan Smulan ännu sover. Nallen har ont i magen och behöver pysslas om. Det är en bra "tyst" lek. När Lillebror leker med bilar eller spelar blockflöjt så väcker han ofta sin syster. 

Smulan brukar titta intresserat på när jag löser Sudokun i husis. Sen får hon tidningen och löser den lätta och medelsvåra med att skriva siffror här och där.

Sen kom jag på att hon kunde ju testa barnens sudoku, den med 6 olika färger.


Hon förstod genast hur man skulle göra!
Jag blev väldigt överraskad och lite irriterad över hur jag inte kom på detta tidigare. Jag kunde ju ha låtit henne göra dem länge sedan. 
Eller så var det nu som var den alldeles rätta tidpunkten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar