Till midsommar åkte vi över till stugan och stannade där i några nätter.
Mamma och pappa var en sväng på midsommarlunch hos oss. Det var första gången som vi använde vår nya terrass, så att vi lagade mat där, åt och diskade. Vi är super glada över den!
Vi hann med massor under midsommarhelgen.
Mannen byggde räcket till terrassen.
Denna version var den luftigaste när vi testade oss fram.
Vattnet är så nära terrassen att när man sitter där så ser man inte stranden. Vi låtsas så att vi sitter i en båt och guppar på böljan blå.
Jag har flisat massor med kvistar och grenar. Träfliset lägger jag i branten så ser det snyggare ut. Kanske rhodon och hortsensian uppskattar lite träflis också.
En dag tog vi en springtur med Smulan. Det var härligt att ta ett dopp efteråt.
Vi har simmat rysligt mycket, vattnet har varit mellan 20-23 grader.
Mannen och Lillebror på var båtmässan och köpte en packraft tillsammans med vaari. Nu är den på vår stuga och Lillebror paddlar runt med den på sjön. Han är såpass skicklig att jag vet att han alltid kommer bra tillbaka. Inga motobåtar får köra på vår sjö, så man behöver inte heller oroa sig över att någon kör på honom.
Vilken härlig start på semestern!


















