fredag 1 juli 2016

Stadiga stolar av björk

Ett av vårens fina loppisfynd är fyra stycken barnstolar av björk + en liten pall.
De har varit på ett dagis som tömdes. 2 euro/st ville de ha för dem (pallen var gratis).



Stolarna finns nu hos mor & far och väntar på transport till sommarstugan.

Eftersom jag går och penslar allting som kommer i vägen för mig och min burk med målfärg så passade jag på och målade stolarna. 

De är "skiti-gula" så det blir bra med ny färg. Jag började med att sandpappra, men som tur kom pappa på en bättre idé! Han slipade stolarna fina med en slipmaskin. Skulle jag ha gjort det förhand så skulle jag vara färdig om ca. en vecka.


Två stolar hann jag måla efter slipandet och torkandet. Jag tänkte måla sitsen grå, men det fixar jag en annan dag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar