fredag 18 oktober 2019

Stickat åt dockan

Före Lillebror kom till oss 2017 fick Smulan en docka av honom. Så att hon kunde öva att ha en bebis hemma, att byta blöja och mata osv.

Hon gillar verkligen den dockan och pojkdockan fick namnet "Lillebror".
Lillebror dockan har ingen klänning så hon önskade sig en.
Bara jag blir tillräckligt motiverad skall jag låna mammas symaskin och försöka snurra ihop något. Men för att dockan snabbt skulle få en klänning så stickade jag en. Jag är dålig på att läsa mönster så jag hittade på hela klänningen.

Den fick samma garn som jag nyss stickade en dyna med.


Gult och vitt. Jag gjorde tunna axelband så att klänningen skulle vara lätt att klä på och av.


Klänningen fick godkänt av Smulan. Själv ser jag massor med fel, men som tur märker inte hon sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar