torsdag 9 maj 2024

Blommor

 Idag fick vi en extra ledig dag, tack vare röda dagen i kalendern (Kristi himmelsfärdsdag).

Rysligt kallt är det, bara 5 grader och det var minusgrader i natt. Jag har följt med väderleksprognoserna för att se när det skulle hållas på plus även om nätterna. Jag längtar efter att börja plantera mera växter utomhus!

På vår gård blommar en del nu, bl.a. narcisser, krokusar, vitsippor, scillor, lungört och pärlhyacinter. 


Dessa blå pärlhyacinter har jag i en brant backe. Vad glad jag blir då de år för år blir fler. De är så fina!

Jag har köpt penséer och ranunkler. Jag älskar ranunkler! Jag "hittade" dem för två år sedan och förstår inte hur jag aldrig sett denna blomma tidigare. 

De är alldeles underbara! Ranunkelns blommor påminner mig och min favoritblomma pionen.


I år har jag två olika nyanser av rosa. Jag skulle gärna ha köpt av alla färger som fanns i butiken, men jag klarade av att gå ut med bara två :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar