lördag 20 april 2024

En rysligt lång vinter

Jag har redan i några omgångar hunnit glädjas över våren och sen kommer det snö igen och täcker allt det vackra.  Vilken evighetslång vinter det har varit!

Mannen är på resa och jag är ensam med barnen i 4 hela dagar. Tokigt nog så blev Smulan sjuk och allting måste inhiberas, träningar, kalas, träffar osv. Det känns som då när det var coronapandemi och allt stängdes, fast nu är jag ensam med två barn hemma. Jag tänkte att det går bra, jag kan ju vara ute på gården och fixa trädgården, vi behöver inte åka någonstans. 

Igår hann jag plocka fram lite krukor och växter ur förrådet samt kratta resten av gräsmatten. Sen kom det snö och det fortsatte att snöa hela natten! Suck...nu ligger allt under ett vitt täcke.


  Förgrymmade snö!

Som tur mår barnen bra, men Smulan får lite undvika folk ännu idag.

Teddy blir alltid glad av att få sitta lite i famnen.


Han är även bra tröst när man är sjuk. Då håller han en gärna sällskap om man sover på golvet.

Imorgon skall vi hitta på något att göra så att veckoslutet inte blir helt för tråkigt :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar