onsdag 16 oktober 2024

Stugan

 På stugan är vi alltid när vi hinner och det blir bara mysigare för varje gång!

Vi har så bra kontakter med bygghjälp och elektriker, jag vet att de är bra, men trots det blir jag ibland glatt överraskad! 

Som när elektrikern meddelade att han installerat belysning i bastun och så märkte jag att han satt in en dimmer! Nu kan man justera belysningen så ljust eller dunkelt man den dagen vill ha det! Det hade jag aldrig tänkt på.


Vi är hela familjen nuförtiden ivriga bastubadare och går av och an i heta bastun och kalla sjön.
Det bara ångar och ryker om oss och sen skall man alltid få en bastudricka när man är färdig. Väldigt viktigt! Barnen har laddat upp med deras favorit hallonsaft på stugan.

Vi hade i stugan en gammal stor, tung soffa från 70-talet. Den luktade ganska illa och tog mycket plats så vi tänkte att vi byter ut den mot två sköna stolar istället. Vi kollade aktivt på tori.fi och när jag såg två likadana stolar till salu i vår hemkommun så slog jag till och reserverade dem åt mig. Det roliga var att när jag frågade adressen så var det vår gamla hemgata och vår grannar sålde stolarna. Det var så roligt att se dem att vi blev där ett tag och prata en stund.


 Nu har vi två super sköna gamla stolar på stugan. Vår granne var lite orolig över att stolarnas tyg är lite slitet och tänkte att vi kan klä om dem, men det behövs verkligen inte, tycker jag.

Nu börjar stugan se mer ut som vi som bor där och jag älskar alla gamla grejer (och nya bastun). Mattan under stolarna har min mommo vävt...på tal om gamla fina ting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar