fredag 4 oktober 2024

Oktober

 Vart försvann september? Det gick i ett huj!

Man känner att det är höst, på morgonen nyper kallare temperaturer en i kinderna och det är mörkt när vi går dagens första och sista kiss-promenad med hunden.

Vi har välmående tema i oktober på arbetsplatsen och det är ett väldigt fint initiativ tycker jag! Denna månad får alla använda en timme att röra på sig under dagen under arbetstid. Jag tänkte fara till simhallen, vilken lyx att kunna simma mitt på dagen. Vi får också lyssna på föreläsningar och besöka en arbetsfysioterapeut. 

Vi fick som hemläxa att fundera på vårt egna välmående och jag tycker själv att jag är på ett bra ställe. Inga värre krämpor och livet lunkar i en trevlig takt. Gärna skulle jag fortsätta med trädgårdssäsongen mycket längre, men nu är det dags att ta en paus där.

På stugan kan man släppa allt och bara vara, där finns inte samma måsten som hemma.

Vi har badat bastu ofta och ännu vågar vi alla tas oss ett dopp i sjön. Senast var det + 14 grader så det börjar redan lite sticka på huden.

Omklädningsrummet är fixat och vi målade om det grönt (jag älskar grönt som ni kanske märkt).

Det var vitt tidigare (klick) men efter att vi rätat till stugan så kom det andra färger fram. Vitt ville vi inte längre måla det då det blir så stor kontrast till det bruna så det blev grönt.



Inte lika stor kontrast nu med brunt, grönt och grått.

Vi skall hänga upp en gammal lampa i taket som vi haft på vår gamla adress samt ställa in förvaringslådan och spegeln.

Så börjar det vara klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar