lördag 13 juli 2024

Strösseluppdatering

 Juli är redan halvvägs och jag känner att jag inte riktigt hänger med. 

Jag kommer knappt ihåg vad vi har gjort sedan jag senast uppdaterade bloggen.

Smulan firar sommarlov för fullt, hon hänger med goda grannar, leker, vakar länge, sover övernatt hos dem och de sover övernatt hos oss. Har det ena hemmet godare mat än det andra så far hela gänget dit och äter istället. Igår hade vi två grannflickor övernatt hos oss, men de var före det och äta hotdogs hos en annan granne. Vi hade soppa med bröd så det var inte lika gott :D

Hunden Teddy har nu definitivt kommit i puberteten. Han gläfsar åt andra pojkhundar och är störtkär i grannens flickhund.

Härifrån har han utsikt till flickhundens hus. Han som var lite rädd för henne tidigare, så kan det gå!

Jag har lite firat min födelsedag, inte dock så storslaget, jag bjöd bara familjen på tårta efter arbetsdagen. Smulan hade valt en bukett med blommor åt mig, de är alldeles underbara.

Renoveringen på stugan framskrider.

Nu har vi panel på en vägg och på taket. Jag tycker att det blev väldigt fint med de gamla gröna fönsterkarmarna mot den ljusa panelväggen.

Idag besökte vi Ekenäs och cityloppis. Det var fullt med folk som sålde sina grejer. Det var trevlig stämning och vi hittade en hel kasse med kläder åt Smulan. Super fina fynd, 2 klänningar, 3 byxor och 2 tröjor för bara 10 euro.  Vi hade Teddy med oss och smidigt kunde man röra sig där med hund, man fick t.om. ta in hundar på restaurang och butiker. Vi åt på Albatross och han var snabb som en hök och åt upp allt vad vi tappade i misstag. Det blev inget matsvinn och ingen behövde städa upp efter oss :D Jag råkade tappa en oskalad räka och hann knappt blinka före den var uppäten, håh håh. 

Fem arbetsdagar kvar så blir även jag på semester, tjohej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar