söndag 7 juli 2024

Museum

 Swosch så var första veckan i juli förbi. Det var hektiskt att vara tillbaka på jobb då så många är på semester, men det fixas och jag har bara två veckor jobb så blir jag på sommarlov del 2. Roligt att ha lite semester och sedan mera semester att se framemot!

Förutom jobb så har jag försökt se min bror och hans familj före de reste tillbaka till Sverige. De bjöd oss på väldigt god middag i fredags, mums!

På lördag var jag och Smulan på frivilligarbete, vi sålde på loppis på sommardagarna och pengarna som kom in går till handboll. Det var riktigt kul faktiskt och Smulan var super duktig och klarade bra av ta rätt pris, både kontant och med kortläsare.

Idag besökte vi Gallen-Kallela museumet i Esbo. 

Vad fint det var!

Vi var där med Mannen och Lillebror. Smulan ville hellre stanna hemma och hänga med kompisar. 

Efteråt besökte vi det förtjusande cafét.

Lillebror kollar på cafét från fönstret.

Det var ett väldigt fint museum med många spännande trappor och bakelserna var väldigt goda!

Rekommenderar varmt ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar