lördag 29 juni 2024

Sista veckan i juni

Juni, denna underbara månad har gått fort! 
Det har varit en väldigt fin månad och intensiv med mycket program.
Dagen före midsommar blev jag på semester och gjorde inga som helst semesterplaner, skönt! 
Det var häng på stugan, parklunch, mycket fotboll, bad och sol.

Stackars Smulan drabbades vid midsommar av något virus och hade feber i tre dagar. Jag vet inte vad hon hade men trött var hon och fick inte träffa kompisar på fem dagar så hon började bli frustrerad. Som tur har hon piggnat till i början av denna vecka.

På stugan kan man inte vara inomhus, pga renoveringen, men vi har flyttat utomhus.
Soffa, mattor, stolar och bord står ute. 


Smulan vilar i soffan på stugan.


Lillebror paxade hängmattan. Teddy sprang till en början runt i flytväst, men sen märkte vi att han simmar bra så han fick fortsätta utan flytväst.

Jag köpte en SUP bräda i torsdag och vad rolig den är!


Smulan och Lillebror tar en åktur.

Eftersom vi bara har en liten sjö (eller träsk är det väl egentligen) så får barnen paddla själva. Jag orkar simma efter dem om de inte klarar av att paddla tillbaka.

Hunden Teddy skulle med när jag var och testade brädan. Han hoppade i vattnet och skulle med. Ja, då fick han väl komma med förstås. Mannen sade att en av grannarna tog en bild av oss när jag och hunden paddlade runt. Det var väl en rolig syn kan jag tänka :D

Eftersom vi inte har någon bastu så blev vi bjudna att bada bastu hos närmaste grannen. Snällt av dem och behändigt nära var det, det var bara att simma över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar