tisdag 17 september 2024

Halvvägs in i september

 Du milde så tiden rusar, jag hinner inte med!

Vi insåg plötsligt med Mannen att vi är halvvägs in i september och det börjar bli höst. Mycket att hinna fixa före vintern, både på stugan och hemma.

Han fick lite stress och grävde på stugan igår kväll. Jag har städat i trädgårdslandet och grävt ner kompost, där får den ligga och vänta på nästa odlingssäsong. 

På tal om odlingar så har vi snart ätit upp alla våra tomater, men gurkor har vi ännu kvar att gnaga på. Sallad sådde jag nyligen på nytt så vi väntar på mera sallad så småningom.

Det vackraste i trädgården just nu är rosorna.

De blommar så vackert! Framför rosorna är den underbara kärleksörten.

Rönnarna är också väldigt fina i år, de har massvis med rönnbär.

September är dessutom en väldigt fin månad för att då fyller min mamma år! Imorgon blir det sju decennium! Hurra för mamma min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar