söndag 8 september 2024

Soligt i september

Det har varit kanonfint väder i september, underbart!

När vi har haft chansen så har vi åkt över till sommarstugan och tagit oss ett dopp.

8.9.2024 + 20 grader i vattnet och + 23 grader i luften.

Nu när vi äntligen har en fungerande bastu så använder vi den också flitigt. Det ryker om våra huvuden när vi sitter i sjön efteråt och svalkar oss.

Två bänkar har jag målat på stugan, bordet har jag inte än orkat ta itu med (det krävs extra mycket slipande av bordsytan då gamla färgen är så "bubblig").


Jag väljer nog sen en mörkare färg till bordet.

Förutom solsken så har vi haft mycket äpplen i september!


Det tycks alla andra också ha. 
När jag var till gymmet, frågade en äldre dam om jag ville komma och hämta äpplen. Hon hade redan gett bort 30 ämbar med äpplen :)
Ett bra äppelår helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar