söndag 22 september 2024

Marknad och loppis

 Jag och Smulan har varit hemma på tumis sen fredag. Mannen och Lillebror åkte på fest till Lappland. Ursprungligen tänkte vi alla åka, men det skulle ha blivit rysligt dyrt så vi skickade iväg bara hälften för att representera vår släkt.

Det har varit väldigt skönt och lugnt här hemma. Smulan sa idag att vi kunde fortsätta ännu en vecka på tumis. Det blir ju mycket lugnare då det är hälften mindre prat här hemma :) Lillebrors mun går dessutom konstant, pratar han inte så sjunger han eller hummar. 

Imorgon får vi dem hem igen, skall bli kul att höra vad vad allt de varit med om!

Jag, Smulan och Teddy var på Syysmatin markkinat i Esbo. Det är en väldigt mysig marknad och vi hade strålande väder. Teddy hittade några lekkompisar och jag och Smulan beundrade allt fint hantverk. Lite måste man ju köpa hem också! Jag köpte åt mig ett par örhängen i trä och Smulan hemlagade Barbiekläder.

Teddy var helt utmattad efter marknaden och måste gå och lägga sig.

Snark!

Idag testade Smulan att vara loppisförsäljare. Lite kastruller, tallrikar, leksaker och böcker blev sålda. Efter loppiset for Teddy över till mina föräldrar och jag och Smulan for ut och äta på restaurang. Lite måste man lyxa till det när man är på tumis :)

Förra natten var väldigt kall, en bra påminnelse att man måste fortsätta fixa till vintern allt i skick.

Jag har hur många krukor som helst ännu att tömma och putsa, kompost att gräva ner osv.

Trots att vädret blir kallare så tycker jag att trädgården är väldigt fin i sina gröna, röda och gula färger.

Cosmosblomman är som vackrast nu.

Jag frösådde den i mars och tänkte att den skulle ha blommat redan tidigare, men sen läste jag att det är normalt att den blommar i augusti-september först.

Imorgon kör en ny vecka igång, hoppas den blir fin den med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar