fredag 16 augusti 2024

Första veckan avklarad

 Fredag, tjohej!

Vi överlevde den första hela veckan efter sommarlovet, barnen var duktiga i skolan och jag har satt mig in i arbetet igen. Nu kändes det ganska tungt när det var mycket med jobb, massor med meddelande från skolan vad man skall göra och komma ihåg, handisföräldramöte och hobbyn. Pust! Hoppas att det snart lite lugnar ner sig och man kommer in i rutinerna. 

Vi hann en sväng till stugan på onsdag, det känns alltid lite som semester när man är där, trots att man har varit på jobb under dagen.

Vår fina "bygg-gubbe" fixade en arbetsbänk åt oss till stugan.



Här skall vi gömma micron, kastruller och sånt. Jag tycker att den blev väldigt fin och är super nöjd! Han är nog så bra och snabb att fixa fina grejer!

När jag hinner så skall jag behandla ytan och sy en gardin att hänga framför, han har t.om. lämnat plats för gardin, dvs bordskanten fortsätter ytter om hyllorna.

Denna stugdag var jag, Lillebror och Teddy ute och paddlade med SUP-brädan. Vi lekte att vi hittade en öde ö och där fanns kannibaler. När vi skulle sätta fart mot stugan och jag tog några lite snabbare drag med paddeln så plumsade hunden i. Som tur gillar han vatten och simmar bra (han har nog flytväst också) så han simmade fort tillbaka till brädan. Hunden var så våt att brädan blev blöt så han ramlade i en gång till före vi hann till stugan.


Vi hade en väldigt ren och blöt hund efter det.
Jag måste komma ihåg att ta med en egen handduk åt honom till stugan. Han simmar mest av oss, alltid skall han vada runt på vid stranden och slutligen är hela hunden i plurret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar