söndag 4 augusti 2024

Första veckan i augusti

 Jag och barnen är fortsättningsvis på semester och Mannen jobbar 6 timmars dagar.

Sen vi kom hem från vår semesterresa har vi hunnit med en hel del. Barnen har lekt massor med kompisar och jag har städat på stugan. Det är skönt att äntligen kunna vara där och nu när vi har lite möbler på plats så hittar man också saker bättre.

Vi har flyttat matbordet och bänkarna på plats samt det underbara skåpet jag fyndade på nätet.


Smulan och Lillebror äter lite kvällsmat på stugan.

Här förvarar vi nu alla "dukningskärl", dvs. tallrikar, glas, bestick osv.

I de små lådorna tänkte jag peta in allt möjligt viktigt som tändstickor, plåster och sånt.

Vi har röjt upp gården också så att det är bra att röra sig där också. Där var mycket plankor med spikar i sig osv.


Lillebror tog genast stranden i bruk och lekte med vatten och sand. Hunden Teddy tyckte också att det var roligt. Smulan och jag har varit mycket ute med SUP-brädan, den är ju så roligt. Ofta kommer också Teddy och Lillebror med. 

Denna vecka har vi även gjort några små utfärder. Jag och Mannen var på tumis till Helsingfors och äta och övernattade på hotell. Det var fantastiskt god mat på restaurangen Boon Nam! Rekommenderar! Med barnen var vi en sväng till Koiramäen Pajutalli, ett väldigt mysigt ställe. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar