söndag 25 augusti 2024

Måla måla

Idag hade vi riktigt kanonbra väder och jag var hela dagen på stugan.

När familjen sov så cyklade jag iväg tidigt på morgonen.

Denna utsikt väntade på mig.

Man känner sig genast lugn och lycklig!

Vi har ett väldigt fint bord med tillhörande bänkar på stugan. Det är inget fel på dem, förutom att färgen det ser ut som om det är en plastfärg som har värmts upp och börjat bubbla.

Jag har slipat båda bänkarna och målat dem två gånger. 



Jag trodde att jag hade valt en grå färg, men den såg väldigt vit ut! Jag som absolut inte skulle vila ha vita möbler. Får se om jag i något skede får måla om :) Det roliga var att jag hittade en text under ena bänken där det var skrivet med vacker handstil att bänken har gjorts 1940. Sen gissar jag att möblerna målats om på 70-talet, färgerna skulle ha passat den tiden (grönblå och orange).

Annat jag målat på stugan är vår lilla hylla. Den var tidigare träfärgad med svarta och bruna fläckar (på denna bild (klick) syns den i köket på tredje bilden).


Nu blev den grön! 

En väldigt fin grön tycker jag...kanske jag skulle måla bänken i samma färg. Fast det var sådant besvär att måla dem "gråa" så jag får se om jag orkar måla på nytt. 

Det var ett fartfyllt veckoslut med tivolibesök, fotbollsturnering och stughäng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar