torsdag 23 juni 2016

Glad midsommar!


Jag önskar er en trygg, vacker och trolsk midsommar!



Bilden är från vår sommarstuga. 

Jag har alltid älskat midsommaren och har fina midsommarminnen.

Som barn firade jag midsommar med familjen och kusinerna. Farmor berättade att man skall plocka olika sorters blommor och lägga dem under dynan. Medan man plockade så fick man inte tala. Jag kunde inte hålla mig tyst, men famo tyckte att det var alldeles okej för att jag var så liten.

Det blev i ungdomen flera midsomrar i Kiikala. Då träffades där massvis med vänner och halvbekanta som man såg bara en gång om året, just där. Det var ganska mycket festande och jag är glad över att ingen drunknade eller somnade i bastun (pust). 

Lite lugnare midsomrar med bara kompisar firade vi efter det i Keuruu. Vi var lite vettigare då och tog det lugnare.

Efter Keuruu slöts cirkeln och jag är tillbaka på vår stuga. Min favoritplats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar