söndag 26 juni 2016

Vilken fin midsommar!

Vi åkte ut till stugan på fredag kväll och kom hem idag.
Det var en varm och skön midsommar, minns inte när det skulle ha varit så bra väder på en midsommar.

På lördag åt vi till lunch en traditionell midsommarbuffé. Det blev rökt röding, sill, nypotatis, mörkt bröd, ägg och köttbullar.


Jag gjorde två olika sillar, båda recepten från Lantliv. Citronsillen blev väldigt god, men sillen med äppel-, och fänkål blev alldeles för saltig...

Barnet var så lyckligt när mommo och mofa hade riggat upp en gunga åt henne. Mina gamla jumpparingar fick också komma upp.


Jag har ingen koll på hur många gånger hon var och gunga. 

Jag kavlade upp ärmarna och grävde fram ur vassen var grillplats. Jag krattade, borstade och grävde vass i säkert en timme. Mofa drog runt med trimmern och Mannen skrubbade eldstaden.

Tyvärr har jag ingen före bild, bara en efter bild.


Grillplatsen upphittad under vassen :)

Vi tog den i bruk på kvällen och grillade ribs på den.


Till efterrätt slängde Smulan ihop en våffelsmet.


Våfflorna slank ner med färska jordgubbar och vispgrädde.

Nog är det härligt på stugan!


Familjen vid stranden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar