tisdag 7 juni 2016

Pollen och loppis

Idag var jag optimist och tvättade terrassen och textilerna som finns där. 
Dynorna och överkastet som ligger på terrassoffan var alldeles dammiga. Dessutom tvättade vi vardagsrumsfönstret med barnet igår. Jag vet inte om det blev renare, men åtminstone gjorde vi ett gott försök. Hoppas bara att det inte flyger mycket pollen, så slipper jag göra samma process en gång till. Våra fönster är rätt så omöjliga och jag som aldrig svär muttrade "saakeli" (ett snällt ord som t.ex. voj sjutton). Idag använde barnet ordet när hon ramlade. Hon är som en svamp och samlar på alla ord hon hör :) 


En liten ormbunke.

Det är säkert få som tycker att ormbunkar är speciellt vackra. Men det tycker jag! På framsidan av vår gård har jag en liten samling. De har nyligen slagit ut.
Jag tror att min ormbunksförtjusning började i Nya Zeeland, där fanns det massvis med fina ormbunkar. 

På kvällen var vi en sväng med mommo och mofa och tittade på möbler (ett dagisutrymme tömdes). Vi hittade fyra stadiga stolar (av barnstorlek) och en jumppakäpp åt mig. Nu kan jag svänga lite runt här hemma och töja på ryggen. Den kostade hela 20 cent. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar