tisdag 14 juni 2016

Roliga två-åringen

Jag tänkte göra en blogguppdatering på roliga grejer som min lilla två-åring sagt och gjort.
Man glömmer så snabbt allt det roliga annars.




* När våra skärmmössor slog ihop här en dag så ropade Smulan "Lippis skål" . Ja, vi skålade lite med våra skärmmössor. 

* När vi lagar mat så brukar jag skära grönsakerna och barnet sköljer dem under kranen. En dag hällde hon diskmedel på blomkålen så att det löddrade alldeles hiskeligt mycket. Det blev extra rent denna gång.

* Igår när jag provade en klänning och undrade högt om den är rätt storlek (jag hade beställt hem kläder utan att prova). Då sa Smulan "Den är nog lite, liten". Jaha, undrade jag ,vill du motivera? Jo, den knakar och brakar i ryggen svarade hon. Senare på kvällen tyckte hon att min t-shirt var tråkigt och att jag skulle byta ut den till en gladare variant.

* När brorsfru B kollade om Smulan hade fästingar så sa hon "hur är det med napan" när hon kollade i den. Då svarade Smulan lite fundersamt: "Bra, tror jag". 

Det känns som om jag får ett gott skratt varje dag.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag ser fram emot att få träffa er alla... Smulan mest förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir skoj att ses :) Härligt med lite fest!

      Radera
  3. Toppen att du skriver ner alla härliga utryck - det är fasligt hur man glömmer, fast man aldrig skulle tro när man "är i stunden" Ljuvlig unge :D

    SvaraRadera