torsdag 16 juni 2016

Program en regnig dag

Idag har det regnat hela dagen. Ibland har det duggat och ibland har det kommit ösregn. Bra så, trädgården gillar. 
Planen var att fara och titta på Mumintrollet till Esbo centrum, men dit orkade vi inte släpa oss i regnet. Dessutom har jag snuva, så det är kanske bra att ta det lite lugnt. 

Vi började morgonen med att hoppa i vattenpölar. Till vår glädje deltog grannflickan i regndansen. Snabbt gick tiden och vips var det lunch.

Efter daggsömnen bakade vi och stekte fattiga riddare av gammalt bröd.



Kanske någon av er känner till häftet? "Lätt att baka bröd och kaka" har jag fått när jag var ung. Lätta och bra recept. Smulan älskar att baka och hjälpa till. 

Resten av dagen målade vi med fingerfärger och skrubbade efteråt badrummet och oss rena.
Imorgon får vi hitta på mera inomhusprogram om regnet fortsätter. Jag märkte att efter några timmar i regn så börjar min rock läcka vid axlarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar