måndag 20 juni 2016

Sommarfrisyrer

Jag är så himla lat när det gäller mitt utseende.
Använder jag smink så blir det bara mascara, till frissan går jag ca. 1-2 gånger om året och när jag tvättar mig så använder jag enbart tvål och schampo. Hårbalsam lånar jag ibland av min man när jag känner för det. Han har ett mycket bredare sortiment gällande skönhetsvård än vad jag har ;)

Nu blev jag lite inspirerad dock! Jag som ibland glömmer bort att borsta mitt hår tänkte att jag skulle öva att göra festfrisyrer till sommaren. Jag har övat i några dagar så att det sedan lyckas lite bättre när det blir dags för sommarens fester. 



Hårbandet syns under "snurrorna". Jag måste finslipa.

Jag har kollat Youtube och övat mig på att göra håruppsättningar och flätor.
Det svåra är att få frisyren att hållas snygg. För att uppnå målet måste jag säkert:

a) låna av Mannens hårprodukter
b) se till att min dotter inte drar mig i håret (hon tycker inte om att jag har håret fast)

Får se om jag har något hår kvar efter allt snurrande och flätande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar